‘Welkom Lastige Klant!’ is een intensieve en leuke training om te leren beter met lastige klanten om te gaan.
Intensief want deelnemers gaan onderzoeken hoe het bij hen persoonlijk werkt.
Leuk (en intensief) omdat alle deelnemers gaan oefenen met een trainingsacteur. Ze oefenen zelf en zien ook hun collega’s oefenen in herkenbare situaties. De acteur zet levensechte situaties neer. Alleen het is niet echt. Dus iedereen mag fouten maken en daarvan leren.
Deze training draait om de vraag ‘Wat staat mij te doen om óók in contact met ‘lastige’ klanten zelf klantvriendelijk gedrag te vertonen?’
De opbouw van de training sluit aan bij mijn ervaring dat het oefenen van nieuw gedrag pas zin heeft als eerst de eigen overtuigingen zijn onderzocht.
‘Welkom lastige klant’ is nu drie keer opnieuw op maat ontwikkeld en uitgevoerd voor drie verschillende opdrachtgevers: KLM Jet Center, balie- en receptiemedewerkers van de Universiteit Leiden en de medewerkers van de patiëntenbalie van het Academisch Dierenziekenhuis Utrecht.